fredag 16. september 2011

Rosekule og bukett

I dag hadde vi produksjons dag, det første vi lagde var roseballen, der vi tok roseblader og la på oasis kule og surret rundt buljongtråd for å feste de med.
sånn ble den, LITT buljongtråd ble brukt for å feste bladene sånn at de ikke krøllet seg. 
fin å bruke sammen med dekorasjoner.

Når jeg var ferdig med roseballen, fant jeg fram skissen jeg hadde lagt av Mansjett/Konstruksjon til bukett. Der jeg hadde valgt å bruke aluminiumstråd. Jeg surret den rundt sånn at det ble litt stilig form på den.  
Kjekt å lage mansjett selv.

Så var jeg i gang med buketten, fant frem de blomstene og det grønne jeg ville bruke.Valgte å bruke oransje og røde blomster for å få litt høststemning. Blomstene jeg valgte var roser, alchemilla, bjørnegress, pistasj, limonium, galax blader, germini, nellik.

 Når jeg hadde satt sammen buketten, fant jeg ut at jeg ikke ble helt fornøyd med den første jeg lagde
optisk sett ble den litt tung på den ene siden å valgte å fikse på den.Det ferdige resultatet ble sånn:
Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, tanken var at det skulle være en høstbukett, og jeg syntes fargene passet bra. veldig kjekt å jobbe med bukett.

Prisen på buketten:
4 Roser: 36 ,-
2 Alchemilla: 16,-
2 Bjørnegress: 2,-
2 Pistasj: 6,-
2 Limonium: 16,-
4 Galax blad: 12,-
2 Germini: 20,-
2 Nellik: 15,-
152Kr 









1 kommentar:

  1. Stilig blogg. Flotte arbeider og bilder. Fint at du har laget kollasj;))

    SvarSlett