fredag 17. februar 2012

Våroppgave 16. og 17. februar

Oppgaven vi fikk var å lage et underlag til borddekorasjon med dominans av miljøvennlige materialer. Arbeidet er i temaet: Vår, skulle være kreativt og ha en harmonisk helhet.

Miljøvennlige materialer som en blomsterdekoratør kan bruke er:
- Grener
-Pinner
-Naturbast
-Vikletråd av noen slag
- Tau
- Spon
- Ull

Noen typer miljøvennlige teknikker kan være å binde sammen forskjellige materialer med gress, grener, tau eller vikletråd.


Ideskisser:

Arbeidstegning:

Siden de botaniske materialene skal arrangeres uken før påske, så har jeg valgt å lage reir i bjørk som minner om vår og påske. 

1. og 2.) Det første jeg gjorde var å sette sammen reirene i tre forskjellige størrelser, her har jeg brukt vikletråd for å feste de.
3.) Her har jeg satt sammen grenene, jeg har lagt grenene i en stilig form. Å har skapt volum med å ha såpass mye luft mellom grenene. 
4.) Ferdig produkt. Her er reirene og gåsunger festet.  



Materialer som er brukt:
Kornell, Gåsunger, Vikletråd, Bjørk.

Egenvurdering: Veldig kjekk oppgave, fant raskt ut hva jeg ville lage, og gjorde en bra gjennomføring. Meget fornøyd :)

Videre har jeg tenkt å bruke: Tagliatelle (pasta), egg, påskeliljer og ranunkel.
Grunnen til at jeg har lyst å ha med tagliatelle er fordi jeg har lyst å gjenta gulfargen i påskeliljene, de kan også bidra med å gjøre arbeidet mer nymoderne og stilig.
Planen var å ha flere typer blomster slik at jeg får flere kontraster i farge, å et mer livlig arbeid, men har ikke helt funnet ut hvilke materialer jeg vil bruke ennå. Det får jeg tid til å tenke på frem til påske :)


1 kommentar: